ناظر و مجری ذیصلاح نظام مهندسی

مهندس ناظر و مجری ذیصلاح رسمی نظام مهندسی

ناظر و مجری ذیصلاح نظام مهندسی

مهندس ناظر و مجری ذیصلاح رسمی نظام مهندسی

ناظر و مجری ذیصلاح نظام مهندسی
صفحه اصلی سایت
تماس با مدیریت
تماس با مدیریت

همانطور که مستحضر هستید طبق قانون تمامی ساختمان ها باید توسط شخص ذیصلاح ساخته شوند ؛ که تاکید وزارت محترم راه و شهر سازی و سازمان نظام مهندسی به این امر مهم می باشد ، اما علت اینکه این امر  به طور کامل محقق نمی شود به دو عامل بستگی دارد که به آنها اشاره می نماییم :

1-سهل انگاری بعضی شهرداری ها و شوراها و تحت تاثیر بودن آنها از سازندگان بدون پروانه و نفوذ این اشخاص در آن ارگان ها . وعدم هماهنگی شهرداری ها با سازمانهای نظام مهندسی که باعث شده با قانون به صورت صلیقه ای برخورد شود به عنوان مثال در شهرستان اسلامشهر وجود مجری از زیربنای 800 متر به بالا الزامیست ؛ در حالی قانون تمام ساختمان ها را الزام به اجرا توسط مجری نموده.

2-عدم پیگیری حقمان طبق قانون نظام مهندسی ؛ توسط  بعضی همکاران . به عنوان مثال وقتی به ناظری کاری ارجاع می شود ناظر در صورتی حق دارد اجازه شروع عملیات ساختمانی را صادر نماید که مالک آن پروژه با مجری ذیصلاح قرارداد داشته باشد،در غیر اینصورت نباید اجازه شروع عملیات را صادر کند زیرا در این شرایط تمامی مسئولیت آن پروژه را به گردن کشیده و تبدیل به قلکی شده که هر لحظه احتمال شکستنش و از دست رفتن زندگی و اندوخته چندین ساله اش به علت اشتباهات ساخت و ساز افراد بدون صلاحیت می باشد. خوشبختانه سیستم ارجاع عادلانه کار وانتخاب ناظر توسط سازمان به صورت رندمی و بر اساس پایه و صلاحیت ، دو سالیست که در اکثر سازمانها وجود دارد و دیگر مالکان نمی توانند اقوام خود و یا مهندسان سهل انگار که خاین به جان و مال مردم هستند را انتخاب کنند؛ از طرفی منزلت مهندسان نیز افزایش پیدا کرده و می توانند به مطالبات خود جهت حضور مجری بر سر پروژ تاکید نمایند و  اجازه شروع عملیات ساختمانی را تا حضور مجری در آن پروژه ندهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی