ناظر و مجری ذیصلاح نظام مهندسی

مهندس ناظر و مجری ذیصلاح رسمی نظام مهندسی

ناظر و مجری ذیصلاح نظام مهندسی

مهندس ناظر و مجری ذیصلاح رسمی نظام مهندسی

ناظر و مجری ذیصلاح نظام مهندسی
صفحه اصلی سایت
تماس با مدیریت
تماس با مدیریت


حدود یک هفته می شود که وزیر راه و شهر سازی و معاون ایشان خبر از طرح اختیاری شدن انتخاب ناظر ساختمان می دهند . اما مدت دو سال است که ارجاع کار نظارت به صورت اینترنتی و رندمی و به صورت عادلانه و مساوی بین همه مهندسان صورت می گیرد و بنده و همکاران بزرگوار نمی دانیم به راستی چه ایرادی به این سیستم منظم و دقیق وارد است  که جناب وزیر این صحبت را مطرح نموره اند.

به نظر اکثر صاحب نظران انتخاب ناظر نباید از طرف مالکان و بسازو بفروشها باشد زیرا وقتی که مالک مجری را انتخاب می نماید و او کار ساخت و ساز را به عهده می گیرد؛ باید ناظری به کار آن مجری نظارت کند که از عوامل مالک یا بساز و بفروش نباشد زیرا در اینصورت احتمال زدوبند و خیانت بین سه عامل که یکدیگر را می شناسند (ناظر، کارفرما و مجری) وجود دارد. و تنها کسانی که حق آنها ضایع می شود بهره برداران و ساکنان ملک هستند که باید به علت زیاده خواهی بسازو بفروش از ساختمان بی کیفیت استفاده نمایند و جان و مال خود را به خطر بیاندازند .

مثل این میمونه که برای بالا بردن کیفیت رانندگی, پلیس سر چهار را رو من خودم از پلیس های خوب و با سوادی که میشناسم انتخاب کنم که بابا بفهمه من که از چراغ رد میشم هدفم خلاف نیست یه وقت جریم اینا نکنه . پلیس را خودم انتخاب می کنم و به او پول می دهم که اگر کار اشتباهی کردم، جریمه ام کند. مثل اینکه مهندسین که در شهرداری ها وارگان دولتی هستن و ارتباط خوبی دارن کف گیرشون ته دیگ خورده ...این نقضه آشکار قانونه کجا دنیا بازرس رو خود فرد یا مجموعه انتخاب میکنن به هیج عنوان مهندس ناظر نباید با مالک ارتباط و از او انتفاعی داشته باشد .از این به بعد اجازه بدید قضات رو طرفین انتخاب کنن تا بین ایشان هم رقابت ایجاد شود !!!!!!!! بعد بینید مملکت به کجا می رود متاسفانه نظام مهندسی ضعیفترین نظام صنفی کشور هستش تازه اعضا آن نسبت به موقعیت شغلیشان گل به خودی هم میزنند باید مهندسین ساختمان انسجام خودشونو بدست بیارن اجرای ساختمان تحت مدیریت مجری ذیصلاح به طور کامل اجرایی گردد ومهندسین ناظر هم توسط نظام مهندسی انتخاب گردند وهیچ ارتباطی بین مالک ومجری با ناظر نباشد بدین صورت مجری ومالک بازرس مهندس ناظر هستند ومسئولیت هایش را مطالبه می کنند وهمچنین مهندس ناظر کیفیت ساختمان به طور کامل مورد بازرسی قرارمیدهد درپایان برای ایجاد رقابت پیشنهاد میکنم کلان مهندسین ناظر از چرخه ساختمان حذف بشن تا مالکان وسرمایه گذاران عزیز رقابتی تر کار کنن!!!!!!!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی